سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیام تسلیت و محکومیا شدید حمله تروریستی به برلین توسط سفارت ایرا

پیام تسلیت و محکومیا شدید حمله تروریستی به برلین توسط سفارت ایران در برلین

 

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین حادثه تروریستی بازار کریسمس برلین را  به شدت محکوم و با مردم و خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایسنا، به دنبال اقدام تروریستی در بازار کریسمس شهر برلین که طی آن تعدادی افراد بی‌گناه کشته و زخمی شدند سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین با حضور در محل حادثه با اهدا شاخه گل ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان و زخمی‌شدگان مراتب تسلیت و انزجار خود را نسبت به این‌گونه اقدامات غیر انسانی ابراز داشت.

علاوه بر این سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین با ارائه بیانیه ای  بر ضرورت همبستگی و اتحاد تمامی ملت‌ها و دولت‌ها در مبارزه بی‌امان با پدیده شوم تروریسم تاکید کرد.

سفارت ایران در دیدار با برخی مقام‌های آلمانی هم ضمن ابراز مراتب تاثر عمیق خود نسبت به این حادثه تروریستی مراسم جشن شب یلدا به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی ایران را که از قبل برنامه‌ ریزی شده بود،  را به احترام جان باختگان و زخمی های این حادشه تروریستی لغو کرد.

 


قابل توجه دانشجویان ایرانی مقیم آلمان))

قابل توجه دانشجویان ایرانی مقیم آلمان

 

بدینوسیله سفارت ایران در برلین به اطلاع دانشجویان عزیز ایرانی می رساند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نظر دارد نهمین جشنواره دانشجویی تحت عنوان جشنواره ملی حرکت را برگزاری نماید. هدف از برگزاری این جشنواره گردهم آوردن و نمایش دستاوردهای برتر و برگزیده انجمن‌های علمی دانشجویی ایرانی و بین المللی بویژه در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه و کشاورزی می‌باشد. دبیرخانه جشنواره از دانشجویان درخواست نموده است توصیفی از تولیدات و دستاوردهای خود را حداکثر تا تاریخ 20 مرداد 1395 (10 اوت 2016) جهت داوری به ایمیل mousavi@harekatest.ir ارسال نمایند. آدرس پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره و شماره تماس جهت دریافت اطلاعات بیشتر به شرح زیر است:

سایت: http://www.harekatfest.ir

 

 


سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه کمپ دیوید پاسخ داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه کمپ دیوید پاسخ داد

 

به دنبال ادعایی که  در بیانیه کمپ دیوید مبنی بر اقدامات بی ثبات ساز ایران  در منطقه ایراد شد سخنگوی وزارت خارجه ایران  با تکراری خواندن این اتهامات به این بیانیه واکنش نشان داد و گفت : واقعیات منطقه خلاف چنین ادعاهایی را نشان می‌دهد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مطالب مطرح شده در بیانیه کمپ دیوید در مورد کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران سخنگوی همواره تأکید داشته است که حل و فصل بحران های جاری در منطقه  نیازمند اجتناب از روش های نظامی و روی اوردن به گفتگو و راه حل سیاسی است. متاسفانه رفتارهایی همچون حمله نظامی خارجی به یمن و نادیده گرفتن تمامیت ارضی این کشور و حمایت امریکا از این حمله نه تنها در تعارض با مقررات بین المللی است بلکه با برخی مفاد بیانیه کمپ دیوید هم همخوانی ندارد و لازم است کشورهای شرکت کننده در أجلاس مذکور هماهنگی بیشتری در گفتار و رفتار خود داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه  در واکنش به طرح ادعای مبنی بر اقدامات بی ثبات ساز ایران? با تکراری خواندن این مطالب افزود: واقعیات منطقه خلاف چنین ادعاهایی را نشان می دهد. جمهوری اسلامی ایران قائل به تحکیم روابط با همسایگان و حسن همجواری می باشد و در هیچ یک از مناقشات منطقه ای راه حل نظامی و عدم احترام به تمامیت ارضی کشورها را توصیه نکرده و معتقد است کسانی که بجای مبارزه جدی با تروریسم، زیر ساخت های یک کشور همسایه و برادر خود را با توسل به نظامی گری نابود کرده و صلح و ثبات منطقه ای را عمیقا بخطر انداخته اند نباید خود را در مسند قضاوت در باره رفتار دیگران قرار دهند.

خانم فخم افزود: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ دارد که معضل اصلی منطقه تروریسم و رشد گروه های افراطی و  تکفیری است و همه طرفهای منطقه ای و بین المللی باید در این مسیر بدون تبعیض و عدم توسل به شعار و ادعا، برای ریشه کنی این پدیده ضد انسانی اقدام جدی بعمل آورند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دعوت کشورهای شرکت کننده در اجلاس کمپ دیوید  به انجام گفتگو بین جمهوری اسلامی ایران و شورای همکاری  گفت: ایران انجام گفتگو میان کشورهای همسایه را ضروری دانسته و همواره  در این مسیر پیشگام  بوده و بهتر است طرفهای مقابل  با احتراز از رویکرد کنونی، فرافکنی و اتهام زنی، حسن نیت خود را با اتخاذ گامهای اعتماد ساز پایدار نشان دهند.

برای مطالعه مطالب بیشتر به سایت سفارت ایران در برلین مراجعه فرمایید.

 


تعیزع قزوین در چهارمین ایستگاه خود در آلمان مهمان هامبورگی ها بو

تعیزع قزوین در چهارمین ایستگاه خود در آلمان مهمان هامبورگی ها بود

 

 

گروه تعزیه قزوین که با هماهنگی سفارت ایران در برلین قرار است 10 شب در شهر های مختلف آلمان نمایش اجرا کند  در  چهارمین اجرای خود با استقبال ایرانیان و آلمانی‌ها در هامبورگ همراه شد. در این برنامه که به طور سنتی و در چادری که در حیاط کنسولگری برپا شده بود، اجرا شد و به مدت یک ساعت به طول انجامید، ایرانی‌های مقیم و آلمانی‌ها همزمان در فضایی معنوی و متأثر از اجرای گروه تعزیه، در سوگ مصیبت کربلا گریستند.

در این مراسم  که به میزبانی کنسولگری ایران در هامبورگ بر گزار شد برنامه های دیگری هم در خلال تعزیع انجام شد.

 

در این مراسم ابتدا سیدسعید سیدین، سرکنسول ایران در هامبورگ با خوش‌آمدگویی به مهمانان، در سخنان کوتاهی ضمن با ارزش عنوان‌کردن اقدام رایزنی فرهنگی ایران در برنامه‌ریزی اجرای آیین سنتی تعزیه، از دیگر مسئولان و نهادهای این اقدام نیز قدردانی کرد.

در ادامه سیف‌الله شکری، پژوهشگر موسیقی آیینی و تعزیه، ضمن خوشامدگویی به مهمانان و تشکر از کنسولگری ایران و رایزنی فرهنگی برای دعوت از گروه تعزیه به هامبورگ، درباره ریشه‌های هنر تعزیه سخنرانی کرد.

در پایان تعزیه‌خوانان پس از اجرای گوشه‌هایی از گفتگوی حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حر و گفتگوی آن حضرت با شمر، در خصوص امان‌نامه یزید به حضرت ابوالفضل(ع) به هنرنمایی پرداختند.

درحین اجرای این قطعه تعداد زیادی از حاضران تحت تأثیر این برنامه حماسی قرار گرفته و گریستند؛ آنان از هنرمندان این نمایش آیینی و سنتی قدردانی کردند.

گفتنی است، گروه تعزیه استان قزوین با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اقدام به اجرای چند قطعه نمایشی آیینی در شهرهای برلین و هامبورگ کرده است و در ادامه نیز بنا به درخواست ایرانیان مقیم در لهستان، چند اجرا در این کشور خواهد داشت.

 


برگزاری نمایشگاه \ سنت انجیل در دنیای اسلام\ در برلین

برگزاری نمایشگاه " سنت انجیل در دنیای اسلام" در برلین

 

موزه هنرهای اسلامی با همکاری بنیاد فرهنگی پرویس و کتابخانه موزه های دولتی برلین و با حمایت سفارت ایران در برلین اقدام به برپایی یک نمایشگاه با عنوان “سنت انجیل در دنیای اسلام” کرده اند.

این نمایشگاه از تاریخ 14 ژوئیه تا 15 اکتبر در محل جزیره موزه‌های برلین و در یکی از سالن‌های موزه پرگامون برپا می‌شود   و در تلاش است تا ارتباط بین ادیان مختلف را از دوران های گذشته نشان دهد.

این نمایشگاه شامل نسخ و دست نوشته‌هایی است که از مسیحیان در بین مسلمانان وجود داشته است. اغلب این آثار به اواخر قرن نوزدهم میلادی برمی گردند. خالقان این نسخ، مسلمانان و یهودیانی هستند که در خاورمیانه ساکن بوده اند. این اسناد علاوه بر نسخ خطی شامل نقاشی های مینیاتور که اغلب داستان های انجیلی را به تصویر کشیدند، می شود. در توصیف و اعلامیه افتتاح این نمایشگاه در وبگاه رسمی موزه‌های دولتی برلین آمده: ادیان و فرهنگ های آنها همیشه با هم در ارتباط بوده‌اند. به طور مثال بسیاری از اقوام و سرزمین های مسلمان بستر ادیانی مانند مسیح و یهود بوده‌اند و یا در مقابل دین اسلام در بسیاری از سرزمین‌های مسیحی سنتی دیرینه دارد. این ویژگی باعث شده تا هنر و فرهنگ اقوام و ادیان بین یکدیگر مورد تبادل قرار گیرد. در ادامه به جایگاه ادیان در کتب آسمانی اشاره شده و قرآن را بستری معرفی کرده که بارها از ادیان و اقوام مسیحی و یهودی نام برده است.